ECC Romania: problemele românilor la călătoriile în UE

ECC Romania: problemele românilor la călătoriile în UE
03 martie 2016 Printează articolul

Sondajul realizat de Centrul European al Consumatorilor (ECC Romania) subliniază că 72% dintre consumatorii români au avut probleme în timpul călătoriilor în Uniunea Europeană. Sondajul, realizat de Centrul European al Consumatorilor (ECC Romania) la Târgul de Turism, arată că aproape toţi românii (92%) au călătorit, cel puţin o dată, într-o altă ţară a Uniunii Europene.

În perioada 24 – 27 februarie 2016, ECC Romania a participat ca expozant la Târgul de Turism al Romaniei – Ediția de primăvară, unde a împărţit în jur de 1000 de broşuri cu diverse tematici referitoare la drepturile consumatorilor români atunci când pleacă în vacanță, în Europa. Totodată, ECC Romania a realizat și un sondaj ce a avut nouă întrebări privind gradul de cunoaștere a drepturilor consumatorilor.

Concluziile sondajului

În urma prelucrării datelor, au rezultat următoarele concluzii:
• 72% dintre consumatorii români au avut probleme în timpul călătoriilor lor în Uniunea Europeană, cu 5 procente mai puţin decât anul trecut.
• Problemele cel mai des întâmpinate de consumatorii români au fost legate de întârzierea sau anularea mijlocului de transport (în principal avion), dar și probleme cu hotelul.
• 29% dintre consumatorii care au întâmpinat probleme în timpul călătoriilor în UE nu s-au adresat unei instituții specializate de protecția consumatorilor, iar 81% consideră că ECC Romania este o ințiativă bună.
• 58% dintre românii chestionaţi la Târgul de Turism al României merg în vacanţă cu familia, în timp ce 9% preferă să călătorească singuri.

Bugetul alocat

Referitor la buget, 34% dintre românii chestionaţi au spus că preferă o vacanţă în România cu un buget sub 300 de euro pe sejur. Alţi 44% au declarat că vor pleca în această vară în vacanţă şi în România, şi în străinătate.

Drepturile consumatorilor

”Se poate spune că, având deja 8 ani de activitate susținută în ECC-Net, Centrul European al Consumatorilor din România are expertiza și mijloacele necesare pentru a găsi o soluție pentru orice problemă pe care ar putea s-o aibă consumatorii, atunci când călătoresc în Europa. Ceea ce nu poate decât să-i bucure pe consumatorii români și să le ofere încrederea necesară pentru a se putea bucura pe deplin de beneficiile vacanţelor, fără a se teme că drepturile lor de consumatori europeni nu vor fi respectate”, a declarat Irina Chirițoiu, director ECC Romania.

adaugă comentariu

0 comentarii

Nu există comentarii !

Adaugă comentariu