ECC Romania: modificări la Legea garanţiilor

ECC Romania: modificări la Legea garanţiilor
29 februarie 2016 Printează articolul

Duminică, 28 februarie, a intrat în vigoare Ordonanţa nr. 9/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora. Actul normativ stipulează că produsele cumpărate dintr-un magazin care prezintă defecte pot fi schimbate sau reparate, la cererea consumatorilor, în termen de 15 zile de la achiziţie.

15 zile maxim pentru repararea sau înlocuirea produsului defect

Până pe 28 februarie 2016, conform legii 449/2003, magazinele, cu excepţia celor online, nu erau obligate să schimbe, la cerere, produsele cumpărate decât în situaţia în care acestea nu puteau fi reparate. Cele care totuşi făceau acest lucru, o făceau din proprie iniţiativă ca şi metodă de fidelizarea a clienţilor. Potrivit modificărilor aduse la articolul 11, alineatul (4) “orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţa vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare.” De asemenea, actul normativ mai stipulează că vânzătorul are aceleaşi obligaţii pentru produsul înlocuit ca şi pentru produsul vândut iniţial.

Termen de garanție prelungit

“Intrarea în vigoare a Ordonanţei nr 9/2016 este în beneficiul consumatorilor. Astfel, repararea sau înlocuirea produselor achiziţionate dintr-un magazin se poate face acum mult mai uşor şi este stabilit un interval maxim de timp în care trebuie efectuate aceste operaţiuni. Un alt avantaj adus de această Ordonanţă este că, de acum înainte, perioada de timp de când consumatorul se prezintă cu produsul la vânzător/unitatea de service până la aducerea produsului în stare de utilizare normală şi, respectiv, al notificării în scris în vederea ridicării produsului sau predării efective a produsului către consumator prelungeşte termenul de garanţie legală de conformitate şi cel al garanţiei comerciale, după caz. Şi produsele de folosinţă îndelungată care înlocuiesc produsele defecte în cadrul termenului de garanţie vor beneficia de un nou termen de garanţie care curge de la data preschimbării produsului”, a explicat Irina Chiriţoiu, director al centrului European al Consumatorilor (ECC Romania).

adaugă comentariu

0 comentarii

Nu există comentarii !

Adaugă comentariu