Cum depuneți reclamații la ANPC

Cum depuneți reclamații la ANPC
08 ianuarie 2016 Printează articolul

Consumatorii români care întâmpină dificultăți în relația cu agenții economici se pot adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Reclamaţiile şi sesizările adresate ANPC pot fi depuse doar de către consumatori persoane fizice. Divergenţele între operatorii economici nu intră în sfera de competenţă a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
Comisarii ANPC atrag atenția că orice reclamație trebuie depusă numai după ce ați încercat, în prealabil, să rezolvați amiabil problema cu operatorul economic care v-a vândut un produs sau v-a prestat un serviciu. Numai în situația în care nu ajungeți la o înțelegere, puteți depune o reclamație la Comisariatele Județene pentru Protecția Consumatorilor sau la Comisariatul Municipiului București, în funcție de zona în care își desfășoară activitatea operatorul economic reclamat.
Conform prevederilor legale, reclamaţiile şi sesizările se fac în format scris sau în format electronic ori se depun personal. Petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează, conform art. 7 din O.G. nr. 27/2002.
Pentru a depune o reclamaţie în format electronic, puteți completa Formularul de Sesizare Online, disponibil aici. http://reclamatii.anpc.ro/

Reclamaţia sau sesizarea se face în nume personal.

Reclamaţia/sesizarea dumneavoastră se rezolvă în termenul legal de 30 de zile (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002), cu condiția ca aceasta să fie însoţită de toate documentele probatorii, respectiv factură fiscală, bon fiscal sau chitanţă, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz.
Autoritățile publice sesizate au obligația să vă comunice, în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiției, răspunsul, indiferent dacă soluția este favorabilă sau nefavorabilă. În situația în care aspectele sesizate prin petiție necesită o cercetare mai amănunțită, conducătorul autorității publice poate prelungi termenul cu cel mult 15 zile.
Dacă, până la sosirea unui răspuns la reclamația dumneavoastră, ați reușit să ajungeți la o înțelegere cu agentul economic, puteți să vă retrageți sesizarea, completând Formularul de Renunțare la Reclamație, disponibil aici. http://reclamatii.anpc.ro/retragere.aspx

adaugă comentariu

0 comentarii

Nu există comentarii !

Adaugă comentariu