Biletul de spectacol este un contract: regulile aplicate

Biletul de spectacol este un contract: regulile aplicate
11 martie 2016 Printează articolul

Anul acesta vor avea loc mai multe spectacole în ţara noastră: pe 21 iunie Queen şi Adam Lambert concertează în Piaţa Constituţiei, Andre Rieu vine din nou în România pe 11 iunie, Charles Aznavour vă aşteaptă pe 28 aprilie la Romexpo, Lara Fabian urcă pe 22 aprilie pe scena Sălii Palatului etc. Nu mai vorbim despre spectacolele din afara ţării, pe care mulţi abia le aşteaptă. Biletele pentru toate aceste concerte pot fi achiziţionate online (de altfel, este mult mai comod aşa). Însă, înainte de a plăti pentru biletul de concert, trebuie să ştiţi câteva lucruri legate de achiziţiile online de bilete pentru spectacol.

Centrul European al Consumatorilor (ECC Romania) a primit în ultima perioadă întrebări și solicitări de la consumatori care au achiziționat online bilete la diferite spectacole. Fie că nu au găsit toate informațiile pe site, fie că au vrut să returneze biletele, aceștia au avut diferite întrebări la care ECC Romania a răspuns.
Consumatorii au dreptul de a fi informați în mod complet, corect și precis asupra caracteristicilor esențiale ale biletelor de spectacole, în vederea unei alegeri raționale, în conformitate cu interesele lor, astfel încât să fie în masură să le utilizeze, potrivit destinației acestora, în deplină securitate. Consumatorii pot fi despăgubiți pentru daunele provocate de produsele sau serviciile care nu corespund clauzelor contractuale.

Informaţii obligatorii

Pe site și/sau pe biletul de spectacol trebuie trecute principalele caracteristici:
• Data, ora, locația.
• Denumirea, adresa poștală, număr de telefon și adresa de e-mail.
• Prețul total cu toate taxele incluse.
• Modalitatea de plată și livrare, inclusiv data până la care vânzătorul de bilete se angajează să livreze biletul de spectacol.
• Politica de soluționare a reclamațiilor.
• Durata de valabilitate a contractului, precum și condițiile de încetare și penalitățile aplicabile, după caz. În cazul unui bilet de spectacol, contractul încetează imediat după terminarea spectacolului.
• Despăgubirile aplicabile și procedura de acordare a acestora, în cazul în care spectacolul se anulează sau se reprogramează.
• Opțiunea consumatorului de a include sau nu datele sale cu caracter personal în baza de date, în vederea furnizării de informații privind abonații sau de registre ale abonaților (Legea nr.506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal).

Contract

Informarea consumatorilor se realizează, în mod obligatoriu, înainte ca un bilet să fie achiziționat. Informarea trebuie să fie vizibilă, lizibilă și ușor de înțeles, poziționată într-un loc ușor de observat pentru cititorul site-ului. Informațiile de pe platforma de achiziționare de bilete, dar și de pe bilet trebuie să fie scrise în limba română, fără a se exclude prezentarea acestora și în alte limbi. Toate aceste informații fac parte integrantă din contract. Momentul în care aţi plătit biletul se consideră momentul încheierii contractului – momentul la care se realizează acordul de voință al părților. Biletul poate fi nenominal sau nominal și netransmisibil.
În cazul biletelor de spectacole achiziționate online nu vă puteți răzgândi în cele 14 zile, aşa cum se întâmplă în cazul cumpărăturilor online (mai multe despre subiect găsiţi pe https://www.stiriutile.ro/protectia-consumatorului/diverse-protectia-consumatorului/shopping-online-va-puteti-razgandi-in-14-zile/).
“Agentul economic își asumă integral răspunderea pentru eventualele întârzieri, amânări, anulări sau alte probleme în legatură cu evenimentul. Returnarea contravalorii biletului se poate face doar în cazul în care se anulează sau se reprogramează spectacolul.”, a declarat Irina Chirițoiu, director ECC Romania.

adaugă comentariu

0 comentarii

Nu există comentarii !

Adaugă comentariu