Tarifele uriaşe ale RCA scot şoferii în stradă

Tarifele uriaşe ale RCA scot şoferii în stradă
07 septembrie 2016 Printează articolul

Creşterea nejustificată, de-a dreptul nesimţită, a tarifelor percepute pentru asigurările RCA pentru transportatorii rutieri scoate şoferii în stradă. Decizia de a ieşi în stradă vine pe fondul creşterii în mai multe rânduri a poliţelor RCA, care s-au majorat cu peste 300 % în perioada 2014-2016, după cum se spune într-un comunicat al Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR). Dacă în Bucureşti unii taximetrişti au ales să poarte pe maşini mesaje tipărite în care să-şi anunţe nemulţumirea faţă de creşterea poliţelor RCA, transportatorii din toată ţara fac demersurile legale pentru a ieşi în stradă.

Poliţele RCA, de nesuportat

După ultimele majorăti, de exemplu, o poliță RCA pentru un autocar costă peste 18.000 de lei pe an, pentru un microbuz ajunge la peste 14.000 de lei pe an, iar pentru un taxi la peste 3.600 de lei pe an. Nu de puţine ori, valoarea asigurării RCA pe un an este mai mare decât valoarea reală a autovehiculului asigurat, subliniază protestatarii.

Exagerarea tarifelor la asigurările obligatorii va avea un efect nedorit asupra economiei naționale, prin explozia artificială a prețurilor produselor și serviciilor, iar la final va duce la falimentarea firmelor de transport rutier din România, se mai spune în comunicatul COTAR.

Hoţia patronată de preşedintele ASF

Patronatele din transporturi declară deschis că pe piaţa asigurărilor este o hoţie patronată de Mişu Negriţoiu şi Parlamentul României trebuie să intervină urgent. Noi spunem că în acest caz, despre care se tot vorbeşte de doi ani, DNA doarme în papuci. De ce nu sunt procurorii capabili să verifice dedesubturile din ASF ? De ce fabulosul Guvern Cioloş este complet incapabil să apere interesele firmelor româneşti?
“Cu cât devin mai transparente cifrele raportate de către ASF, cu atât mai mult constatăm hoţia din piaţa de asigurări patronată de către Mişu Negriţoiu. Ne punem întrebarea dacă această hoţie nu este cumva aplicată şi altor categorii de plătitori ai poliţelor RCA, cum ar fi tinerii, care plătesc de 2 ani de zile poliţe RCA semnificativ majorate?” a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

Discriminarea, acceptată făţiş de ASF şi Guvern

După cum arată reprezentanţii COTAR, este o discriminare categorică. Această discriminare uneori ajunge chiar la 80 % între preţurile ofertate de către asiguratori pentru flotele mari, comparativ cu transportatorii care deţin unul sau câteva camioane.
“Cum este posibil ca acelaşi camion, cu aceeaşi clasă de bonus (B1), să fie ofertat de către asiguratori cu preţuri cuprinse între 4.609 lei şi 20.000 lei sau şi peste? Poliţa RCA de 20.000 de lei este preţul cel mai scăzut pe care un transportator cu puţine autovehicule l-a putut obţine în întreaga piaţă de asigurări românească. Asemenea discounturi pot fi aplicate doar produselor de îmbrăcăminte sau încălţăminte în perioada promoţiilor Black Friday şi nu unei pieţe care pretinde că are la bază aceste produse, calcule actuariale sofisticate ce ţin cont de profilul de risc şi un istoric al daunalităţii. Faptul că ASF a putut autoriza aceste calcule ne arată, de fapt, nivelul de pregătire a acestor funcţionari: au exact aceeaşi pregătire ca a unui lucrător comercial dintr-un supermarket” a mai spus preşedintele COTAR.

Asiguratorii, cu tunul pe transportatori

Calculele asiguratorilor au ajuns să fie nu doar penibile, ci sfidătoare de-a dreptul. Nu se mai ţine cont de nimic, interesul major fiind să se ia de la români cât mai mulţi bani. Astfel, construcţia preţurilor poliţelor RCA vândute nu mai ţine cont de daunalitatea unui autovehicul. Aşa s-a ajuns ca o poliţă RCA să aibă aceeaşi valoare, chiar dacă autovehiculul este încadrat în clasa de Bonus 14 sau Malus 8. Este evident că asiguratorii (doar firme străine, că cele autohtone şi-au dat duhul sau au fost ajutate în acest sens) au pus tunurile pe transportatorii români şi şi-au pus în cap să-i înlăture. Apoi, ca să vezi, vor apărea firme străine de transportatori ce vor zburda vesel pe şoselele din România şi-şi vor umfla buzunarele.
“Aceste construcţii aberante de calcule ale poliţelor RCA ne confirmă faptul că sistemul Bonus/Malus este în realitate. o pacaleală de care asiguratorii se folosesc în manipularea preţului RCA.” a mai spus Vasile Ştefănescu.

De ce au crescut tarifele RCA

Sunt mai multe cauze care au condus la cresterea tarifelor politelor RCA, anume:
• societăţile de asigurări vor să se capitalizeze prin tarife ridicate, nicidecum prin infuzie de capital;
• noile tarife din 2016 (deja mărite) au ca ţintă nu doar acoperirea daunelor viitoare, ci şi a daunelor vechi;
• preţurile de transfer prin care multinaţionalele din asigurări exportă banii colectaţi din plata primelor RCA;
• alocarea cheltuielilor şi pierderilor acumulate pe alte linii de asigurare, care apoi sunt tranferate segmentului RCA.
“Reamintim tuturor faptul că domnul Mişu Negriţoiu a intervenit personal împotriva proiectului EximAsig, societate de asigurări cu capital românesc, de stat, care ar fi putut oferi poliţe RCA la costuri rezonabile pentru transportatori. Această societate ar fi afectat interesele financiare ale firmelor de casă ale preşedintelui ASF”, mai spune preşedintele COTAR.
Transportatorii cer demiterea consiliului ASF
“Considerăm că demiterea întregului consiliu al ASF de către Parlamentul României trebuie să aibă loc în regim de urgenţă, pentru că această caracatiţă a cuprins întregul consiliul al ASF şi afectează grav toţi asiguratii români şi industriile conexe, cum este cea de transport şi cea de reparaţii auto .” – a mai spus Vasile Ştefănescu.

Protestul, timp de şase ore

Tarifele uriaşe ale RCA scot şoferii în stradă

Împreuna cu patronatele din transporturi, COTAR va continua acţiunile de mobilizare şi organizare în vederea unui miting de protest. Acesta este programat a avea loc în 15 septembrie, în toată ţara. Transportatorii din Constanţa deja şi-au stability traseul şi au cerut şi autorizaţie. Marșul cu autovehicule din Constanţa este programat să aibă loc pe data de 15 septembrie, între orele 9:00 și 15:00, pe următorul traseu: bulevardul Aurel Vlaicu, viraj dreapta pe bulevardul Tomis – Prefectura Constanța cu viraj dreapta pe strada Traian și oprirea coloanei cu primele autovehicule aproape de sensul giratoriu de la Poarta 2 Port.

O oprire va avea loc și la sediul Prefecturii Constanţa, unde o delegație a transporatorilor din județul Constanța îi va înmâna prefectului Adrian Nicolaescu nota de protest și va purta cu acesta discuții despre nemulțumirile mai sus amintite. Ulterior, marșul va continua pe strada Mihai Viteazul, la intersecția cu bulevardul Ferdinand, se va vira stânga spre Gara CFR Consatnța, viraj stânga pe bulevardul 1 Decembrie 1918 (la blocul turn) către Farul din Constanța, iar la intersecția bulevardului 1 Mai cu strada Caraiman, defluirea coloanei se va face pe strada Caraiman dreapta și b-dul 1 Mai (Șoseaua Mangaliei) către sensul giratoriu spre Cumpăna.
La protest se anunţă participarea a peste 1.000 de autovehicule (taxiuri, microbuze, autocare, camioane, autovehicule scoli de soferi, etc.) și peste 1.000 de persoane.

Guvernanţii, părtaşi

Deşi de această situaţie se vorbeşte de multă vreme, guvernanţii nu au mişcat nici un pai. Dimpotrivă, fiecare şi-a văzut de treaba lui. Mai mult, prin atitudinea lor guvernanţii nu fac decât să fie părtaşi. Mişu Negriţoiu, într-o aroganţă sfidătoare, bîiguie tot felul de explicaţii tehnice (în realitate, explicaţii neruşinate) şi încasează lunar multe mii de euro, drept salariu, iar premierul technocrat este depăşit totalmente. În aceste condiţii, când transportatorii şi, per total, românii sunt jecmăniţi peste tot şi nimeni nu este interesat de soarta lor, ba ,dimpotrivă, toate multinaţionalele sunt lăsate să-şi facă propriile reguli pe teritoriul României şi să ia halca cea mare din farfuria românilor, este clar că cei care nu fac ceea ce trebuie în beneficiul românilor trebuie să plece urgent. Şi dacă nu vor de bună voie, atunci să fie ajutaţi.

Sub preşul ASF, mizerie cu iz penal

Pe bună dreptate, transportatorii se întreabă care mai este rostul şi rolul bazei de date CEDAM.
“Aceste construcţii aberante de calcule ale poliţelor RCA ne confirmă faptul că sistemul Bonus/Malus este în realitate o păcăleală de care asiguratorii se folosesc în manipularea preţului RCA. Trist cu adevărat este faptul că la această debandadă a preţurilor RCA, pretinsa instituţie de specialitate – ASF, care este pusă la colţ, ne dezvăluie că sub preşul scump se ascunde multă mizerie cu iz penal. Este o şarlatanie patronată de nişte tovarăşi grizonaţi cu gulere albe, aciuiţi în funcţii importante exclusiv pentru interesul lor personal.” a conchis Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

  Categorie:
adaugă comentariu

0 comentarii

Nu există comentarii !

Adaugă comentariu