Dezastru masiv la simularea bacalaureatului

Dezastru masiv la simularea bacalaureatului
21 martie 2016 Printează articolul

Rezultatele obţinute la simularea examenului de bacalaureat sunt, din nou, un dezastru masiv, procentul de promovabilitate fiind sub 40 %.
Reamintim că pentru a promova bacalaureatul, candidatul participant la examen trebuie să obţină cel puţin nota 5 la fiecare probă scrisă, iar media general să fie cel puţin 6.

38,39 % – promovabilitatea la clasa a XII-a

În urma centralizării rezultatelor celor 231.958 de elevi de clasa a XI-a şi a XII-a, care au participat la toate probele simulării naţionale a examenului de Bacalaureat 2016, procentul de promovabilitate a fost de doar 38,39 %. Concret, procentul elevilor de clasa a XII-a care au obţinut medii ce asigură promovarea examenului (media 6 şi peste 6) este de 38,39% (42.386 de elevi din cei 110.423 de elevi prezenţi). Rezultatul de anul acesta este relativ la acelaşi nivel cu cel al ratei de promovare de anul trecut (38,77%).
Pe probe, situaţia notelor peste 5 este următoarea:
• Limba şi literatura română – 64,6% (61,36% în 2015).
• Limba maternă – 80,8% la (75,49% în 2015)
• Matematică sau Istorie (proba obligatorie a profilului) – 53,2% (52,49% în 2015).
• Proba la alegere a profilului – 60,8% (60,3% în 2015).

Promovabilitatea la clasa a XI-a, doar 25,76 %

La clasa a XI-a, rata de promovare este şi mai slabă, fiind cu 3 % mai mică decât cea din 2015. Mai exact, rata de promovare la clasa a XI-a este de 25,76% (28,51% în 2015). Dacă raportăm procentul de promovare la numărul elevilor prezenţi la simulare, rezultă că doar 31.313 de elevi de clasa a XI-a (din totalul celor 121.535 de elevi participanţi la simularea din 2016) au obţinut medii peste 6, putând fi declaraţi promovaţi, dacă ar fi susţinut la modul real examenul de bacalaureat.
Pe probe, situaţia notelor peste 5 este următoarea:
• Limba şi literatura română – 57,6 (51,77% în 2015).
•Limba maternă – 72,7% (56,97% în 2015).
• Matematică sau Istorie (proba obligatorie a profilului) – 37,6% (42,35%).
Pentru că aria de acoperire a disciplinelor nu este similară celei de clasa a XII-a, elevii clselor a XI-a nu au susţinut simulare şi la proba la alegere.

13 elevi au obţinut media 10

Pe tranşe de medii, situaţia cumulată (clasa a XI-a şi clasa a XII-a) arată astfel: 25.823 de elevi au obţinut medii între 6 şi 6,99, 25.802 de elevi au primit medii între 7 şi 7,99, 16.866 de elevi au reuşit medii între 8 şi 8,99 şi 5.195 de elevi se mândresc cu medii între 9 şi 9,99. Excelenţa nu a lipsit nici de la simularea bacalaureatului, 13 elevi reuşind să obţină punctajul maxim, adică media 10.

Ilfovul, din nou codaş

Nici la simularea examenului de bacalaureat judeţul Ilfov nu a reuşit să-şi depăşească condiţia, elevii de aici fiind iarăşi codaşi. Procente de promovare sub 25% s-au înregistrat în judeţele Giurgiu (24,7) şi Ilfov (18,4). La polul opus, cu cea mai bună promovabilitate, peste 45 %, deci peste media pe ţară, s-au situat următoarele patru judeţe: Cluj (47,5%), Alba (46,6%), Galaţi (46,2%), Iaşi (46%).
Şi la clasa a XI-a, Clujul s-a situat iarăşi în topul judeţelor fruntaşe la promovabilitate. Procente de promovare de peste 30%, deci peste media pe ţară, s-au consemnat în cinci judeţe, anume: Cluj (32,7%), Suceava (31,7%), Iaşi (30,9%), Prahova (30,8%) şi Alba (30,7%). Promovabilitate sub 20% s-a înregistrat în judeţele Timiş (19,9%), Teleorman (18,4%), Giurgiu (15,4%) şi Ilfov (11,4%).

Ministerul mai vrea o simulare în luna mai

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice (MENCŞ) solicită inspectoratelor şcolare judeţene monitorizarea atentă a programului de pregătire a elevilor de liceu prin inspecţii şcolare tematice şi consultări cu comisiile metodice din licee, precum şi a planurilor individuale de remediere, în cazul elevilor cu rezultate slabe la simulare.
Cum rezultatele obţinute sunt dezastruoase, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice mai vrea o simulare. Mai exact, MENCŞ recomandă organizarea unor simulări judeţene la începutul lunii mai, care să urmărească evoluţia elevilor şi să permită planuri remediale specifice. Cu alte cuvinte, dacă rezultatele vor fi la fel de proaste, nu este exclus ca la examenul de bacalaureat din vară subiectele să fie ceva mai uşoare.

  Categorie:
adaugă comentariu

0 comentarii

Nu există comentarii !

Adaugă comentariu