Tichia de mărgăritar. Ce a mai scornit Primăria Sectorului 5

Tichia de mărgăritar. Ce a mai scornit Primăria Sectorului 5
30 octombrie 2017 Printează articolul

Ei bine, primarii au rezolvat tot, aşa că le mai lipsea tichia de mărgăritar. Iată ce a mai scornit Primăria Sectorului 5.

Toate problemele Bucureştiului au fost deja „rezolvate”, şi traficul infernal, şi blocajele de pe bulevarde, şi ineficienţa transportului în comun, şi înmulţirea noxelor, şi lipsa parcărilor, şi mulţimea pomilor bătrâni care cad peste maşini la cea mai mică furtună. Totul a fost pus la punct. Mai rămăsese o singură chestiune, să se planteze iarbă între liniile de tramvai. Asta vrea să facă Primăria Sectorului 5.

Se doreşte aviz de la Capitală

Există în acest sens un proiect de hotărâre depus la Consiliul General al Municipiului Bucureşti prin care se solicită aviz pozitiv ca Primăria Sectorului 5 să pună în practică acest deziderat, în colaborare cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti.

Astfel, ar urma să fie înierbate liniile de tramvai de pe o serie de bulevarde şi străzi din acest sector, după cum urmează : Calea Rahovei, Şoseaua Alexandriei, Tudor Vladimirescu, Şoseaua Progresului, strada Sebastian, strada Buzoieni, strada Garoafei, Şoseaua Antiaeriană, Şoseaua Bucureşti-Măgurele, însumând aproape 50.000 de metri pătraţi, de-a lungul a 4,8 kilometri de linie de tramvai.

Avantaje

Se dau în continuare exemple despre alte oraşe din Europa unde liniile de tramvai sunt înierbate. Avantaje ar exista. Adică reducerea zgomotelor produse de tramvai, în timp ce iarba reţine praful. Plus de asta, şinele nu s-ar mai încălzi atât de mult în timpul verii.

„Se doreşte a se încadra cât mai bine linia de tramvai în mediul înconjurător, lucrarea să aibă amprentă ecologică vizibilă, să diminueze cât mai mult prin soluţiile propuse efectele negative posibile asupra schimbărilor climatice, încălzirii globale, secetei, dar şi asupra publicului călător, respectiv asupra construcţiilor, inclusiv asupra căii de rurale”, se arată în expunerea de motive.

Şi pentru călători, zicem noi, ar fi un avantaj. Cât timp stau în staţii, şi de multe ori aşteaptă peste măsură un mijloc de transport în comun, să-şi petreacă în mod plăcut timpul pierdut, admirând iarba.

Concluzie

Ne mai gândim şi la un alt avantaj. Având în vedere că multe linii din Bucureşti sunt vechi de când lumea, încât vehiculele abia merg pe şina de fier, în multe locuri peticită, poate ar fi mai eficient ca tramvaiele să alunece direct pe iarbă, poate aşa prind viteză.

E totuşi „bine” că s-ar putea găsi bani pentru iarbă, dacă proiectul va primi undă verde de la Capitală. De modernizarea liniilor de tramvai, în schimb, edilii noştri nu spun nimic.

  Categorie:
adaugă comentariu

0 comentarii

Nu există comentarii !

Adaugă comentariu