Racolarea judecătorilor de către servicii, pedepsită cu închisoarea

Racolarea judecătorilor de către servicii, pedepsită cu închisoarea
14 septembrie 2017 Printează articolul

Racolarea judecătorilor de către servicii va fi pedepsită cu închisoarea de la 5 la 10 ani, dacă propunerea va fi inclusă în legile justiţiei şi apoi votată de Parlamentul României.

Uniunea Naţională a Judecătorilor din România (UNJR) a propus Consiliului Superior al Magistraturii (CSM)  includerea în legile justiţiei a incriminării faptei angajaţilor serviciilor de informaţii (SRI şi SIE) de a racola magistraţi.

Până la 10 ani de închisoare

Racolarea sau tentativa de recolare a magistraţilor de către servicii ar urma să fie pedepsită cu închisoare de la 5 la 10 ani. De asemenea, UNJR a propus ca şi comisiile parlamentare de control a serviciilor să poată verifica dacă acestea au acoperiţi în justiţie sau nu.

Propunerea a fost făcută în 13 septembrie 2017 şi are în vedere completarea proiectului de modificare a Legii 303/2004 privind statutul judecatărilor şi procurorilor, prin includerea unei noi infracţiuni şi pedepse pe măsura gravităţii faptei pentru angajaţii serviciilor de informaţii care încearcă să racoleze magistraţi.

Ce propune UNJR

Textul propus de UNJR şi care ar sancţiona cu închisoarea racolarea magistraţilor este următorul:

“Serviciilor de informaţii le este interzis să racoleze persoanele prevăzute de aliniatul 1 ca lucrători operativi, inclusiv acoperiţi, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informaţii. Încălcarea acestei interdicţii este infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 5 la 10 ani.”

Racolarea venită de la şefi, pedepsită suplimentar

Dacă racolarea ar veni de la Coldea sau unul asemenea lui, de exemplu, pedeapsa ar fi majorată cu 50 la sută.

UNJR a mai propus ca, “în cazul în care infracţiunea de racolare a unui judecător, procuror sau personal auxiliar este comisă de un ofiţer cu funcţii de conducere sau la instigarea acestuia, limitele pedepsei pentru acesta se majorează cu jumătate“.

“Dat fiind că serviciile de informaţii sunt structuri piramidale, fapta superiorului la instigarea căruia se racolează sau încearcă să se recoleze un magistrat este mai gravă ca cea a lucrătorului din serviciu, motiv pentru care trebuie pedepsită pe masură.”, se spune în comunicatul UNJR.

Propunerea lui Toader, înăsprită de judecători

Dacă ministrul Tudorel Toader are o propunere mai blândă, UNJR vine cu completări mai consistente, punând în acţiune CSAT şi Comisiile din Parlament de control al serviciilor.

Art. 7 alin. 2 din Legea 303/2004, în forma modificată de ministrul justiţiei, prevede că “Persoanele prevăzute la alin. (1) completează anual o declaraţie olografă pe propria răspundere din care să rezulte că nu au fost şi nu sunt sunt lucrători operativi, inclusiv acoperiţi, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informaţii. Declaratiile se depun şi se arhivează la compartimentul de resurse umane.”

Cum în România minciuna merge până la cele mai înalte niveluri, UNJR angrenează şi alte instituţii în verificare, propunând, în plus, ca “verificarea veridicităţii datelor din declaraţiile prevăzute la alin. 2 se face de către CSAT şi Comisiile din Parlament de control a serviciilor, anual, din oficiu, sau ori de câte ori aceste autorităţi sunt sesizate de Ministerul Justiţiei, Consiliul Superior al Magistraturii, instanţele de judecată sau judecătorul sau procurorul vizat. Serviciile de informaţii sunt obligate să pună la dispoziţia comisiei toate datele, informaţiile sau documentele necesare în acest sens.”

UNJR încearcă să se protejeze de abuzurile serviciilor

În plus, aşa cum deja a anunţat, UNJR a propus noi modificări, una dintre ele fiind şi aceasta privind ofiţerii acoperiţi, în felul acesta asigurându-se o mai bună protectie a justiţiei faţă de influenţa sau interferenţele serviciilor de informaţii.

“Vechea reglementare, care impunea interdicţii de partea magistraţilor de a nu fi acoperiţi, nu impunea însă nici o pedeapsă pentru cei din servicii care racolau sau încercau racolarea şi nici nu oferea mijloace efective de control, făcându-o pur formală, lucru dovedit de faptul că de doi ani situaţia verificării acoperiţilor din justiţie nu este clarificată. UNJR consideră că legile justiţiei necesită o aducere la zi, motiv pentru care este important să discutăm deschis despre problemele şi provocările din justiţie, iar prin efort comun să găsim cele mai bune soluţii legislative pentru a le rezolva“, a spus judecător Dana Gîrbovan, preşedintele UNJR.

O iniţiativă care ar trebui susţinută de ministrul Justiţiei Tudorel Toader şi apoi de Parlament. Doar aşa SRI şi SIE vor fi puşi cu botul pe labe şi se vor ocupa doar de ce le aparţine, nu să conducă ei ţara şi să decidă cine ce trebuie şi cum să facă, aşa cum dicta fosta securitate dinainte de 1989. Jos mâinile de pe România, băieţilor de la SRI şi SIE. Gata cu abuzurile voastre!

 

  Categorie:
adaugă comentariu

0 comentarii

Nu există comentarii !

Adaugă comentariu