Programul „Alege oaia” se extinde în restaurante şi şcoli de bucătari

Programul „Alege oaia” se extinde în restaurante şi şcoli de bucătari
08 decembrie 2017 Printează articolul

Programul „Alege oaia” se extinde în restaurante şi şcoli de bucătari şi oaia trece la un alt nivel, cel al shaormei. Îngemănarea între mioriţa noastră şi shaorma cu iz oriental se doreşte a fi o modalitate prin care să crească în ţara noastră consumul de carne de oaie. Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a spus că pregăteşte mai multe programe prin care „Alege oaia” să devină o campanie de succes. O altă idee este legată de o şcoală de bucătari care să pregătească specialişti în meniurile din carne de oaie. Nu în ultimul rând, va fi aleasă şi o reţea de restaurante unde carnea de oaie să fie promovată.

Ce vrea ministrul

„Am pornit un program, ‘Alege oaia’, pentru a stimula consumul de carne de oaie. El are două axe: vrem să popularizăm în toată țara pe tiparul pe care l-ați văzut în capitalele de județe și să începem să realizăm și infrastructura necesară, adică să deschidem magazine care să vândă aceste produse, în așa fel încât consumatorul să le găsească, și să stimulăm astfel introducerea cărnii de oaie în restaurante. Vă vom invita, în baza acestui program pe care îl avem, la trei evenimente, iar unul va fi la o școală de bucătari, unde facem niște meniuri din carne de oaie. Va fi o lecție deschisă la care vă invităm. O a doua lecție: un procesator o să pregătească o shaorma din carne de oaie și să sperăm că vom găsi și ingredientele necesare pentru a vedea că acest produs se poate valorifica, fiind extrem de valoros”, a declarat ministrul de resort. Presa va fi invitată în curând să deguste meniurile din carne de oaie la un restaurant, a promis Petre Daea.

Invitaţie oficială

„Va fi și o masă deschisă cu dumneavoastră, presa, pentru că o rețea de restaurante va prezenta în perioada următoare și câteva meniuri din carne de oaie. Toate acestea se fac într-un concept unitar, nu se fac la întâmplare și sperăm că anul viitor vom găsi în București magazine și unități de comercializare speciale pentru carnea de oaie și produsele din carne de oaie. De asemenea, vreau să vă informez, nu dau nume, dar două supermarketuri au deja pe rafturi carne de oaie pregătită și ambalată”, a promis ministrul. Dar nu numai la oaie se gândeşte oficialul din Agricultură. El are în plan să promoveze cât mai multe produse româneşti, între care carnea de porc, de pui, dar şi mierea de albine.

Un legământ

„Facem aceste acțiuni și cu lâna și cu carnea de oaie și cu porcul și cu toate celelalte, cu puii și cu mierea pentru copii, pentru a promova produsele românești, pentru a promova consumul de produse românești și a putea intra în supermarketuri. Odată intrate, decizia o va lua consumatorul după ce degustă produsul, iar supermarketul își va putea plia conceptul comercial. Am pornit cu oaia, dar Kaufland, pot să îi dau numele, s-a angajat ca până în 2020 circa 60% din producția de carne de porc să fie românească și eu mi-am dat semnătura, pentru că ce este mai sfânt decât să fii crescător de animale în România, dar, în același timp, să fii și consumator al produselor pe care le faci cu atât de multă strădanie, cu atât de mult efort, dar și cu mult suflet”, iată câte planuri ne aşteaptă în viitorul apropiat.

  Categorie:
adaugă comentariu

0 comentarii

Nu există comentarii !

Adaugă comentariu