Licitaţia pentru magistrala 6 de metrou, între Bucureşti şi Aeroportul „Henri Coandă”

Licitaţia pentru magistrala 6 de metrou, între Bucureşti şi Aeroportul „Henri Coandă”
02 noiembrie 2017 Printează articolul

Licitaţia pentru magistrala 6 de metrou, între Bucureşti şi Aeroportul „Henri Coandă”, aşa cum subliniază Ministerul Transporturilor, va avea loc destul de curând.

Proiectul liniei de metrou până la Aeroportul Otopeni pare să fi intrat oarecum în linie dreaptă. Ministerul Transporturilor a anunţat că în curând va fi începută licitaţia pentru această amplă lucrare.

Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei finanţează acest proiect cu 330 de milioane de euro. Reprezentanţii Agenţiei şi cei ai Ministerului Transporturilor au avut zilele trecute o întrevedere. Partea japoneză a vrut să discute pe această temă cu noua conducere a ministerului. Partea română a dat asigurări că în scurt timp se va trece la faza licitaţiei pentru atribuirea efectivă a lucrărilor.

Semne bune

„Documentaţia pentru licitaţie este pregătită, noi am transmis-o la JICA pentru a obţine un aviz conform acordului de împrumut încheiat de România cu Guvernul Japoniei prin agenţia JICA. În momentul la care dânşii vor aviza documentaţia, noi putem să încărcăm în sistemul electronic al achiziţiilor publice şi după ce va fi validată de ANAP putem demara procedura lucrărilor de structură. Depindem de acest aviz. Documentaţia e gata pentru demararea achiziţiei lucrărilor de structură”, a spus Marin Aldea, directorul general al Metrorex.

Până în prezent, acest proiect a parcurs o serie de etape premergătoare, care ţin de actele normative, precum indicatorii tehnico-economici şi Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti – Ilfov. Nu în ultimul rând, pe 20 iulie anul curent a intrat în vigoare Hotărârea de Guvern nr. 496/2017 referitoare la procedurile de expropriere care vor fi aplicate de-a lungul viitorului traseu al liniei de metrou.

Realitatea nu e atât de optimistă

Despre linia de metrou care va face legătura între Bucureşti şi Aeroportul “Henri Coandă” se vorbeşte de mult timp. Să nu uităm în acest sens că acordul de co-finanţare a fost semnat la Tokyo încă din data de 10 martie 2010.

Odată începute lucrările, acestea ar trebui, conform proiectului, să dureze patru ani. Rămâne de văzut când anume se va deschide efectiv şantierul şi dacă termenul iniţial va fi respectat. Din acest punct de vedere, putem spune că experienţele anterioare în materie de construcţie a liniilor de metrou, după 1990, nu sunt deloc încurajatoare. De cele mai multe ori, din varii motive, termenele au fost cu mult depăşite. Dacă ne referim numai la linia de metrou din Drumul Taberei, vedem ce diferenţă imensă este între planurile de pe hârtie şi realitate.

Un proiect necesar

Cert este că de Magistrala 6 de metrou, între Gara de Nord şi Aeroportul “Henri Coandă”, e mare nevoie în Bucureşti. Această linie va deservi un număr de cel puţin 50.000 de călători pe oră, potrivit estimărilor făcute de specialişti.

Rămâne ca toate celelalte probleme să fie rezolvate. Una dintre ele este legată de expropriere. Guvernul a alocat în acest scop suma de 62,8 milioane de lei. Se vor acorda astfel despăgubiri pentru un număr de 42 de imobile aflate pe traseul viitoarei linii de metrou, unele în Sectorul 1 din Bucureşti, altele în localitatea Otopeni.

 

  Categorie:
adaugă comentariu

0 comentarii

Nu există comentarii !

Adaugă comentariu