Articolele de presă publicate pe Facebook, citite pe bază de abonament

Articolele de presă publicate pe Facebook, citite pe bază de abonament
20 octombrie 2017 Printează articolul

Articolele de presă publicate pe Facebook vor putea fi citite pe bază de abonament, compania Facebook începând să testeze noul serviciu paywall. Conţinutul postat de cei care publică diverse articole pe acest site de socializare va putea fi urmărit doar în urma plăţii unei taxe. Aceasta este perioada în care apar şi informaţiile în legătură cu modul în care va funcţiona viitorul serviciu.

Mai exact, ştirile şi articolele publicate de diverse mijloace de informare în masă vor fi accesibile numai contra cost. Noua viziune a fost anunţată încă din luna august de fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg. Acesta a spus că utilizatorii vor putea să vadă conţinutul complet al articolelor de presă apărute în această pagină de socializare numai contra unui abonament.

Două variante

Vor exista două variante pentru publicaţiile care îşi aduc în spaţiul Facebook propriile ştiri şi articole. Prima va fi legată de posibilitatea ca cititorii să aibă acces gratuit la primele zece ştiri într-o lună, după care restul să fie pe bază de abonament. Altă variantă e aceea ca fiecare publicaţie să aleagă ce materiale vor fi la liber şi care dintre ele contra cost.

Un alt element important este că cititorii de pe Facebook care vor să se aboneze la o anumită publicaţie vor fi redirecţionaţi către portalul respectiv de ştiri. Mai mult, publicaţia va stabili cât costă abonamentul şi va încasa în mod direct banii de la abonaţii săi. Mark Zuckerberg a declarat, în acest sens, că Facebook nu doreşte să încaseze niciun procent din aceste tranzacţii.

Cine participă la teste

Cum spuneam, acum noul serviciu paywall e în faza testării. Sunt deja o serie de publicaţii care participă la acest experiment. Este vorba despre The Washington Post, The Economist, The Baltimore Sun, The Los Angeles Times, The San Diego Union-Tribune, The Boston Globe, The Houston Chronicle, The San Francisco Chronicle, The Telegraph, Le Parisien, Spiegel, Bild, Hearst, La Repubblica.

Noua stategie vine în urma unor discuţii mai vechi legate de faptul că publicaţiile de pe întreg globul se confruntă cu scăderea propriilor venituri, în condiţiile în care din ce în ce mai puţini oameni plătesc pentru produsul editorial. Rămâne de văzut cine va câştiga şi cine va pierde cu adevărat de pe urma acestui nou serviciu propus de Facebook.

 

  Categorie:
adaugă comentariu

0 comentarii

Nu există comentarii !

Adaugă comentariu