Alte trei linii de tramvai se transformă în aşa numitul metrou uşor

Alte trei linii de tramvai se transformă în aşa numitul metrou uşor
05 ianuarie 2018 Printează articolul

După modelul liniei de tramvai 41, alte trei linii de tramvai se transformă în aşa numitul metrou uşor, după cum are în  vedere Municipalitatea. Chiar dacă nu va fi exact ca pe traseul liniei de tramvai 41, totuşi timpul parcurgeii traseului ar trebui să se reducă. Teoretic.  Primăria Capitalei vrea să delimiteze liniile de tramvai de restul carosabilului prin garduri metalice, după modelul traseului 41. O modalitate similară a fost deja aplicată pe linia 21, iar în viitorul apropiat va veni rândul liniilor de tramvai 1, 16 şi 32.

Ce speră municipalitatea

Municipalitatea speră astfel în fluidizarea circulaţiei. Asta înseamnă că tramvaiele nu ar mai avea obstacole, ar merge mai repede şi ca atare din ce în ce mai mulţi bucureşteni vor apela la transportul în comun, renunţând să meargă prin oraş cu propria maşină. Cel puţin asta e viziunea Primăriei. De multe ori însă în realitate lucrurile sau altfel decât pe hârtie.

„În ceea ce priveşte dezbaterea privind introducerea sistemului de bandă unică, am luat decizia ca în prima etapă să folosim banda unică construită deja pentru tramvaie. După succesul liniei de tramvai 41 şi după succesul liniei 21, unde a fost montat gard metalic pentru ca maşinile proprietate personală să nu mai intre pe linia de tramvai şi să îngreuneze circulaţia, vom continua acest program de culoar unic pentru liniile de tramvai 16, 1 şi 32”, a spus primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

Autobuze pe liniile de tramvai

O idee mai veche a edilului revine în actualitate. Este vorba despre accesul autobuzelor pe secţiunile unde circulă numai tramvaiele. Când a mai fost pusă în discuţie această propunere a ieşit în evidenţă că ea nu e valabilă, în condiţiile în care culoarul pentru tramvaie este în unele locuri prea îngust, de pildă în dreptul staţiilor.

„Aşteptăm modificarea de către Guvern a Codului Rutier pentru ca autobuzele să poată circula pe liniile de tramvaie. Am observat că în mai multe capitale europene se foloseşte cu succes această modalitate prin care, acolo unde configuraţia liniei de tramvai permite, să poată să pătrundă şi autobuzul, microbuzele şi salvările. Studiem, acum, din punct de vedere al siguranţei cetăţenilor şi posibilitatea intrării bicicliştilor pe culoarul unic dedicat tramvaiului. Am trimis deja documentaţia către Ministerul Afacerilor Interne şi doamna ministru personal mi-a promis că ne sprijină, pentru că este un proiect bun pentru Capitală şi ar fluidiza foarte mult circulaţia”, a opinat primarul general în cadrul unui comandament municipal axat tocmai pe tema fluidizării traficului rutier. După cum se vede, va fi un adevărat talmeş balmeş. Nici nu ne gândim ce se va întâmpla dacă se vor defecta un tramvai şi un autobuz deja intrate pe această aşa numită bandă unică. Dacă mai intră pe acolo şi o salvare, vai de bietul pacient. O nouă dovadă de măiestrie şi de logică imbatabilă a primăriţei. Mă rog, dacă este susţinută şi de ministresa Carmen Dan, care se dovedeşte a avea aceeaşi logică impecabilă, nici nu mai încercăm să ne imaginăm ce va ieşi în final.

 

  Categorie:
adaugă comentariu

0 comentarii

Nu există comentarii !

Adaugă comentariu