“Alege oaia”. Ne îndeamnă campania iniţiată de Ministerul Agriculturii

“Alege oaia”. Ne îndeamnă campania iniţiată de Ministerul Agriculturii
25 octombrie 2017 Printează articolul

“Alege oaia”. Este titlul unei campanii care va fi lansată pe 26 octombrie, la Romexpo, cu ocazia celui mai mare târg al agricultorilor, INDAGRA, ediţia 2017.

“Campania de informare şi promovare a consumului de carne de oaie”, aceasta este tema campaniei lansată de Ministerul Agriculturii. În esenţă, un subiect amplu promovat chiar de ministrul de resort, Petre Daea.

Un eveniment plin de culoare

Să ne aşteptăm aşadar la o manifestare în care oaia va fi vedeta principală. Pentru că oierii din toată ţara vor veni la Bucureşti, prezentând diverse rase de oi. Dar nu numai atât. Vor prepara o serie întreagă de mâncăruri care au la bază fie laptele de oaie, fie carnea.

Ministerul Agriculturii anunţă că această campanie va dura trei luni. Se speră ca în acest fel să crească valoarea de piaţă a unui animal care a fost, ce e drept, destul de vitregit după 1990. Nu mai e deloc o noutate să spunem că efectivele de oi au scăzut dramatic. Cauzele sunt multe, cele principale ţin de ineficienţa acestui domeniu. Mulţi ciobani se plâng, de ani şi ani încoace, că nu au unde să valorifice produsele: lapte, brânzeturi, lână etc. De blană ce să mai zici, că de multe ori era pusă pur şi simplu pe foc.

Multe probleme

Am cunoscut exemple de oieri români care, dacă nu mai aveau obiectul muncii la ei în sat, plecau în Italia, de pildă, muncind acolo în ferme pentru creşterea animalelor.

O altă mare problemă este legată de transhumanţă. Turmele de oi au acum o serie întreagă de restricţii, impuse şi de guvernanţii de laBucureşti, şi de normele europene. Turmele nu se mai pot mişca în voie, ca pe vremuri, când traversau ţara în lung şi-n lat, în cautarea celor mai bune păşuni şi a târgurilor unde să fie valorificate produsele finite.

Obiectivele campaniei

“Se urmărește valorificarea producțiilor agro-alimentare provenite de la specia ovine, creșterea valorii de export prin produse prelucrate, atragerea forței de muncă în sectorul de prelucrare a cărnii și a produselor din carne de oaie, dar şi păstrarea tradițiilor privind preparatele culinare din această specie, în special în zonele montane”.

“Se doreşte sprijinirea crescătorilor autohtoni de ovine și înființarea unei piețe angro care va constitui un intermediar între crescătorii de ovine și canalele de comercializare, retail și magazine de proximitate”.

Acestea sunt două dintre obiectivele majore ale acestei campanii. Să sperăm că lucrurile vor evolua pozitiv, atât pentru crescătorii de animale, cât şi pentru consumatori.

 

 

 

 

  Categorie:
adaugă comentariu

0 comentarii

Nu există comentarii !

Adaugă comentariu