“Adolescenţă şi autocunoaştere”, o nouă disciplină de studiu pentru liceeni

“Adolescenţă şi autocunoaştere”, o nouă disciplină de studiu pentru liceeni
09 ianuarie 2018 Printează articolul

“Adolescenţă şi autocunoaştere” este o nouă disciplină de studiu pentru liceeni. Programa şcolară are din acest an o nouă disciplină în categoria opţionalelor. Este vorba despre “Adolescenţă şi autocunoaştere”. Ordinul ministrului Educaţiei a fost deja publicat în Monitorul Oficial.

Ce li se propune elevilor

Noua materie opţională va fi studiată timp de doi ani, în oricare dintre cele patru clase din învățământul liceal (clasele IX-XII), timp de o oră pe săptămână. Opțiunea pentru această disciplină poate fi realizată la orice filieră și profil de liceu, se mai spune în documentul publicat în Monitorul Oficial.

Ca atare, această disciplină va aborda aspecte care ţin de familie şi de formarea adolescentului sub toate aspectele vieţii sociale. Vor fi aduse în discuţie „dezvoltarea fizică şi sexuală”, „tranziţia de la copilărie la pubertate şi adolescenţă, dezvoltarea fizică şi dezvoltarea caracterelor sexuale secundare specifice fiecarui sex”, „aspecte specifice privind temperamentul, personalitatea, caracterul şi identitatea masculină şi feminină”, „posibile tulburări de ordin psiho-somatic” specifice adolescenţei, la care se adaugă un vast domeniu ce ţine de „consum de alcool, fumat, tulburări de alimentaţie sau depresia”. Elevilor li se va vorbi în acelaşi timp despre importanţa familiei şi respectul reciproc între oameni.

Despre influenţa din spaţiul public

Nu în ultimul rând, programa va aborda subiecte care ţin de felul în care individul se raportează la societate ori influenţele pe care le poate primi din spaţiul public. De pildă, vor fi capitole despre „consumul necritic de mesaje media” sau „influenţa mass-media asupra deciziilor la nivel personal şi social, selectarea judicioasă a surselor de informare din mediul virtual”.

Regulă de bază

Rămâne de văzut în câte şcoli din România va fi aplicată această disciplină, având în vedere că vorbim de una opţională. În acest caz, şcoala poate să decidă, alături de elevi şi părinţii acestora, dacă o disciplină sau alta, din sfera opţionalelor va fi însuşită sau nu la clasă.
 

  Categorie:
adaugă comentariu

0 comentarii

Nu există comentarii !

Adaugă comentariu