by stiriAdmin | ianuarie 7, 2017 12:31 pm
Centrul European al Consumatorilor (ECC) subliniază că indiferent de vreme dreputile călătorilor nu pot fi ignorate, deci nu se înzăpezesc şi consumatorii trebuie să îşi apere drepturile. Atitudinea ECC vine pe fondul stării meteo extrem de nefavorabile din Europa, vremea foarte rece năpustindu-se şi asupra ţării noastre, ceea ce a dat peste cap planurile de călătorie ale multor consumatori care au achiziționat bilete pentru avion. Ca urmare a vremii rele, autoritățile din unele state membre ale Uniunii Europene au solicitat aeroporturilor reducerea activității, ceea ce a dus la anularea sau întârzierea unor zboruri.
„Transportul cu avionul în mod special a înregistrat o creştere semnificativă de pasageri în ultimii ani. Această creştere a generat şi inevitabile inconveniente în perioadele din an când traficul este mai intens sau atunci când vremea creează probleme. Ceea ce trebuie ştiut şi înţeles atât de consumatori cât şi de către operatorii aerieni este că drepturile pasagerilor nu pot fi <înzăpezite> indiferent de cât de grele sunt condiţiile meteorologice” – a comentat cu această ocazie d-na Irina Chiriţoiu, director al Centrului European al Consumatorilor din România.
Consumatorii trebuie să știe că și în asemenea condiții sunt protejați de legislația europeană privind drepturile consumatorilor în transportul aerian, respectiv Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului 261/2004[1].
Astfel de probleme, precum cele care au provocat anulările și întârzierile curselor aeriene, sunt considerate împrejurări extraordinare care nu puteau fi prevăzute, nici evitate.
În consecință, consumatorii nu vor putea primi compensațiile prevăzute de Regulamentul 261/2004 pentru astfel de incidente de zbor. Totuşi, consumatorii vor beneficia de următoarele drepturi:
În cazul în care nu primiți asistență din partea companiei, ECC vă sfătuieşte să aveţi în vedere următoarele acţiuni:
păstrați bonurile și chitanțele pentru cheltuielile cu masa, hotelul sau transportul dintre aeroport și hotel pe durata așteptării unui nou zbor, pentru a putea solicita ulterior rambursarea acestora de la compania aeriană;
Mai multe informații puteți găsi pe site-ul ECC România, în cadrul secțiunii Drepturile pasagerilor aerieni[2] din instrumentul de auto-informare Întreabă expertul[3].
Dacă sunteți utilizatori de smartphone, puteți folosi aplicația creată de Comisia Europeană care poate fi descărcată aici: http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/ro/mobile.html[4] și care vă poate spune oricând și oriunde v-ați afla ce drepturi aveți în transportul aerian și cel feroviar.
Source URL: https://www.stiriutile.ro/ecc-romania-indiferent-de-vreme-drepturile-calatorilor-nu-pot-fi-ignorate/
Copyright ©2025 Stiri Utile unless otherwise noted.