Staţiile de metrou vor fi securizate cu paravane din sticlă

Staţiile de metrou vor fi securizate cu paravane din sticlă
15 decembrie 2017 Printează articolul

Ministrul Transporturilor anunţă că de anul viitor, după nenorocirea care s-a produs zilele trecute, staţiile de metrou vor fi securizate cu paravane din sticlă. Metroul bucureştean va dispune de anul viitor de noi sisteme de protecţie împotriva oricăror pericule la care ar putea fi supuşi călătorii. În primul rând, vor fi montate panouri din sticlă incasabilă la marginea peroanelor. Aceste paravane vor avea uşi care să coincidă cu locul unde sunt uşile de acces ale trenului oprit în staţie.

În plus, staţiile vor avea mai multe camere de supraveghere. Anunţul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Felix Stroe.

Când vor apărea paravanele

„Vor fi paravane cu uşi care se potrivesc perfect cu uşile vagoanelor, cum aţi văzut probabil în aeroporturi sau la metrourile din străinătate. Aceste paravane, din sticlă incasabilă, vor sta închise cât timp nu este tren în staţie, iar uşile lor se vor deschide odată cu uşile trenurilor sosite în staţie. Paravanele vor fi montate la nivelul benzii galbene de atenţie care acum se află pe marginea peronului”, a spus ministrul de resort.

La ora actuală se caută o sursă de finanţare pentru aceste lucrări, dar oficialul apreciază că panourile vor fi montate în trimestrul doi al anului viitor.

Reducerea vitezei trenurilor

O altă propunere este legată de reducerea vitezei de rulare a trenurilor de metrou înainte de intrarea în staţie. Acest lucru a fost cerut chiar de Poliţia Capitalei, după incidentul grav de zilele trecute, din staţia Dristor 1, când o femeie o fost împinsă de pe peron pe lina fertată de o individă care a comis în acest fel un gest criminal. Victima a murit în urma impactului cu garnitura de tren.

„Cu privire la micşorarea vitezei de intrare la peron a trenurilor de metrou, menţionăm că aceasta este impusă de sistem, ţinând cont şi de următoarele criterii: siguranţa călătorului, distanţă de frânare, intervale de circulaţie. În cazul utilizării unei viteze reduse la peron, s-ar crea intervale mai mari de succedare între trenuri, ceea ce ar produce disconfort publicului călător şi, mai grav, ar duce la mai multe situaţii de supraaglomerare în staţii. Precizăm că distanţa de frânare este direct proporţională cu masa inerţială a trenului de metrou care este foarte mare, ceea ce implică o distanţă de frânare mai mare”, arată Metrorex printr-un comunicat de presă.

 

 

  Categorie:
adaugă comentariu

0 comentarii

Nu există comentarii !

Adaugă comentariu