Metode de predare în stilul Montessori, și pentru copii defavorizați din sectorul 6

Metode de predare în stilul Montessori, și pentru copii defavorizați din sectorul 6
14 octombrie 2019 Printează articolul

Metode de predare în stilul Montessori sunt de acum disponibile și pentru copii defavorizați din sectorul 6. Dar ce înseamnă Metoda de predare Montessori? Un stil de învățare diferit de cel clasic, un stil care combină învățarea unei activități obișnuite cu ajutorul unor elemente ajutătoare, atractive. De exemplu, matematica se învață cu ajutorul unor cifre în glaspapir și trasarea lor pe hârtie, pe table cu pătrățele.

Centrul de Zi Floare de Colț – Grădina Montessori

Micuții care s-au înscris la Centrul de Zi Floare de Colț – Grădina Montessori au avut parte de activități noi, activități care au scopul de a le dezvolta simțul senzorial, auditiv, vizual și tactil.

Cei mici au început să învețe matematica prin cifre în glaspapir și trasarea lor pe hârtie, pe table cu pătrățele. Apoi au făcut cunoștință cu mai mulți clopoței din aria senzorială. S-a demonstrat că acest material, aranjat conform portativului muzical, reușește să le dezvolte armonios simțul auditiv.

A urmat spălarea mesei, o activitate preferată de ei, pentru că se simt utili, dar și o modalitate prin care educatorii le dezvoltă rafinarea mișcărilor din încheietura mâinii și îi pregătesc pentru scriere. Sunt doar câteva metode de predare în stilul Montessori, prin care cei mici sunt învățați să se descurce singuri, o învățare naturală, prin experimentare cu mediul și cu propriile abilități.

Primul centru social Montessori

Primul centru social Montessori a fost realizat de Primăria Sectorului 6, prin Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6, și Fundația Bambini in Emergenzza, cu supervizarea Institutului Montessori din București.

Studiile au arătat că întârzierile în dezvoltare, atât cognitive cât şi comportamentale, descoperite la copiii familiilor cu situații financiare reduse se pot recupera cu o intervenţie promptă şi cu o abordare socio-educaţională adecvată. În programul centrului, copiii participă la activități de luni până vineri, între orele 8:00 şi 16:00, şi sunt urmăriți și însoţiţi în călătoria lor de recuperare de o echipă de profesionişti (educatori Montessori şi asistenţi educatori Montessori, psiholog, psihoterapeut, asistent social). Aceeaşi echipă oferă şi părinţilor şedinţe de consiliere, suport în confruntările cotidiene, astfel încât schimbarea să se producă pe ambele fronturi.

Proiectul îşi propune să ofere, în cadrul Centrului Floare de Colţ – Grădina Montessori, o educaţie preşcolară excelentă, urmând metoda Montessori, pentru 45 copii din comunitatea Sectorului 6, proveniți din familii vulnerabile.

“Centrul social Montessori este un nou model educațional devenit accesibil pentru copiii proveniți din familii cu venituri modeste. Acest proiect, o premieră pentru România, se alătură altor activități desfășurate în comunitatea noastră pentru și cu cei mici, din dorința de a ne asigura că toți vor avea șansa să se integreze în sistemul educațional și că nu vor abandona școala. Investițiile în cei mici sunt nu doar o prioritate, ci și o necesitate”, a declarat Gabriel Mutu, primarul Sectorului 6.

Sursa foto: Primăaria Sector 6
  Categorie:
adaugă comentariu

0 comentarii

Nu există comentarii !

Adaugă comentariu