Campanie antialcool: „Chiar și o dată e prea mult”

Campanie antialcool: „Chiar și o dată e prea mult”
08 aprilie 2016 Printează articolul

Campania de prevenire a comportamentelor la risc „Chiar și o dată e prea mult”, deci campanie antialcool, vrea să le atragă atenţia adolescenţilor asupra consecinţelor consumului de alcool, chiar şi ocazional. Campania, lansată de UNICEF în parteneriat cu Ministerul Sănătății (MS), Ministerul Tineretului și Sportului (MTS), Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) și Consiliul Național al Elevilor (CNE), este deja o necesitate, consumul de alcool în rândul adolescenţilor fiind un fenomen tot mai răspândit. De asemenea, campania are şi rolul de a oferi informații relevante, care să demitizeze unele dintre credințele care încurajează consumul de alcool.

Studiu UNICEF

Infografic UNICEF 3
Potrivit studiului UNICEF „Analiza normelor sociale care influențează comportamentele de risc ale adolescenților din România”, adolescenții încep să consume tutun, alcool sau droguri ilegale la o vârstă medie de 13-14 ani. Ei declară că sunt împotriva acestor practici și par să fie conștienți de consecințele negative pe care astfel de comportamente le pot avea asupra dezvoltării lor. Totuşi, declarațiile le sunt sunt contrazise de practicile pe care le adoptă.

Promovare pe toate canalele, timp de nouă luni

Infografic UNICEF
Adolescenţii cu vârsta între 14 şi 18 ani motivează consumul de alcool pentru a îi regla emoţional. Adolescenţii beau alcool fie pentru a obține plăcere, fie atunci când apar emoțiile negative disfuncționale, adică s-au lovit de o uşoară depresie.
În principa, campania se adresează adolescenților cu vârste între 12 și 14 ani, pentru că în jurul acestor vârste ei încep să adopte anumite obiceiuri. Mesajele din cadrul campaniei îi informează pe adolescenţi că și consumul ocazional de alcool este periculos, că printre consecințe sunt și problemele neurologice și că există o legătură directă între consumul de alcool și debutul consumului de alcool. Mesajele campaniei vor fi transmise publicului larg timp de nouă luni, începând cu luna aprilie 2016, prin intermediul televiziunii, radioului, Internetului și a materialelor tipărite.

Scopul: adolescenți sănătoși, fericiți și responsabili

„Suntem foarte mândri că am dezvoltat această campanie împreună cu adolescenții. Ei au fost consultați permanent, iar opiniile lor ne-au ajutat să creionăm o campanie mai bună. Pe de altă parte, parteneriatele cu MS, MTS, INSP și CNE ne vor ajuta să transmitem mesajele pe mai multe canale astfel încât ele să fie mai bine recepționate de către adolescenți. Vom continua să sprijinim toate eforturile Guvernului de a întări sistemele de sănătate, educație și protecție pentru a forma o generație de adolescenți sănătoși, fericiți și responsabili”, a declarat Sandie Blanchet, Reprezentantul UNICEF în România.
“Adolescentul este un adult în devenire. Corpul şi mintea lui trec zilnic prin transformări remarcabile, iar ocrotirea şi atenţia maturilor din jurul lui trebuie să fie maxime în această perioadă. Personalitatea se dezvoltă, independenţa devine o prioritate în mental, eu-l fiecăruia vrea să simtă gustul libertăţii de decizie şi de exprimare. În acest sens, tentaţiile sunt enorme, cu atât mai mult cu cât multe modele promovate în masă, deseori, nu sunt cele de urmat… din păcate”, a declarat Elisabeta Lipă, Ministrul Tineretului și Sportului.

  Categorie:
adaugă comentariu

0 comentarii

Nu există comentarii !

Adaugă comentariu